بیانیه سخنگوی شورای اسلامی شهرفومن بمناسبت نهم اردیبهشت روز شوراهای اسلامی شهر و روستا

به گزارش صبح فومن همزمان با نهم اردیبهشت روز شوراهای اسلامی شهر و روستا علیرضا علیدوست سخنگوی شورای اسلامی شهر فومن به مناسبت این روز تاریخی بیانیه ای را بدین شرح بیان داشتند:

علیدوست

به نام خدا

نهم اردیبهشت ماه ،سالروز تاسیس شورا های اسلامی “شهرو روستا “به فرمان تاریخی بنیانگذار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را گرامی می دارم.

نهاد شورا ریشه در تعالیم دینی ما داشته و دارد.اهمیت شور و مشورت به حدی بوده که خداوند در کتاب آسمانی خود ،همه ما را به شور و مشورت دعوت کرده است و دراین کتاب مقدس سوره ای بنام”شورا” نامگذاری شده است.

شورا ها علاوه براینکه نهادی قرآنی هستند؛نهادی انقلابی هم محسوب می شوند.دراوایل شکل گیری نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران،تشکل ها و گروهای محلی و کارگری با بهره گیری از رهنمودهای امام راحل تشکیل و نقش بسزایی در پیروزی انقلاب داشته اند.

تشکیل شورای اسلامی به شکل امروزی برگرفته از اندیشه های الهی امام (ره) می باشد که در اردیبهشت ماه سال ۱۳۵۸ فرمان تشکیل آن را صادر فرمودند.جا دارد در این ایام یاد و خاطر امام عزیز را گرامی داشته و به روح بلندو ملکوتی اش صلوات بفرستیم.

متعاقب فرمان امام عزیز و در فرایند تصویب قانون اساسی کشورمان که حایز نود و هشت و دو دهم درصد آرا گردیده؛اصولی به شورا های اسلامی اختصاص یافته و حدود وظایف و اختیارات آنها بیان شده است.

از نگاه قانون اساسی،شان و منزلت شورا های اسلامی همانند مجلس شورای اسلامی دیده شده است.در اصل هفتم این قانون شورا های اسلامی همانند مجلس شورای اسلامی از ارکان تصمیم گیری و قانونگذاری محسوب می شوند.بااین تفاوت که مجلس شورای اسلامی برای کل کشور و شورا های اسلامی برای محل و منطقه خاصی از جغرافیای کشور عزیزمان قانون وضع می کنند و مطابق اصل یکصد و سه همان قانون استانداران،فرمانداران،بخشداران مکلف به رعایت و اجرای مصوبات قانونی شورا ها می باشند.

بنده این روز را خدمت جامعه شورایی کشور و تک تک همکاران خود در سراسر کشور تبریک و تهنیت عرض می نمایم.امیدوارم که همه ما بتوانیم با بهره گیری از آرمان های امام راحل و منویات مقام معظم رهبری و رعایت جمیع قوانین و مقرراتی که در رابطه با حدود وظایف و اختیارات ما وضع شده ؛پاسدار خوبی برای صیانت و نگهبانی از نهاد “مقدس شورای اسلامی” که حاصل اندیشه بلندو الهی بنیانگذارنظام مقدس جمهوری اسلامی و خون پاک شهدای هشت سال دفاع مقدس می باشد،باشیم و امانتی را که مردم به ما سپرده اند را مطابق سوگندی که در ابتدای شروع به خدمت یادکرده ایم؛وسیله ای برای خدمت بی منت به مردم شریف و قدرشناس شهرمان قرار دهیم، که عبادت جزء خدمت به خلق نیست .

در پايان جا دارد که به مصداق حیث نبوی و “من لم یشکرالمخلوق و لم یشکرو الخالق “از همراهی ،همدلی ،همکاری و راهنمای های ارزشمند همه همشهریان عزیز نهایت تقدیر و قدر دانی را داشته باشم.امیدوارم شهروندان عزیز همچنان یاری گر ما در پیشبرد اهداف وبرنامه های عمرانی شهر باشند.

همچنین صحت و سلامتی مقام معظم رهبری و جمیع خادمان به مردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را از خداوند متعال خواستارم.

خدایا چنان کن سر انجام کار تو خشنود باشی و ما رستگار.

ارادتمند همه شما علیرضا علیدوست عضو و سخنگوی شورای اسلامی شهرفومن
بتاریخ ۱۳۹۵/۲/۹

این خبر را به اشتراک بگذارید :