وزیر دفاع؛ امروز پیشرفت های دفاعی کشور مرهون تلاش مدیران و متخصصان داخلی است.

 

وزیر دفاع وپشتیبانی نیروهای مسلح بااشاره به ساخت تمام مراحل داک دوهزار تنی ملحق شده به انزلی در داخل کشور تصریح کرد: امروز پیشرفت های دفاعی کشور مرهون تلاش مدیران و متخصصان داخلی است.

DSC_00991

به گزارش صبح فومن؛سردار سرتیپ پاسدار دکتر حسین دهقان در مراسم رسمی الحاق شناور دوهزار تنی به نیروی دریایی راهبردی ارتش که صبح پنج شنبه برگزار شد اظهار کرد: این دستاورد ملی در کنار سایر پیشرفت های دفاعی با بهره مندی از دانش و توان عملی و فنی داخلی و همت و تلاش جهادی مدیران و متخصصان سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مصلح به دست آمده است.

وی افزود: ضریب اتوماسیون بالای این شناور، قابلیت اعتماد بالا، استفاده از سامانه های کنترل و مانیتورینگ پیشرفته، امکانات رفاهی مناسب به منظور امکان ماندگاری و کمک رسانی تعمیراتی به شناورهای نیازمند در دریا به مدت یک ماه بدون نیاز به پشتیبانی از ساحل از ویژگی های این شناور است.

سردار دهقان ایجاد زیرساخت مناسب برای تعمیرات و نگهداری متحرک به منظور مهار سوانح دریایی و جلوگیری از غرق شدن شناورها و آسیب دیدگی آنها و جلوگیری از آلودگی محیط زیست دریایی را از مزیت های این شناور عنوان کرد و گفت: ایجاد بستر همکاری در پروژه های نفت و گاز و تحقیقات و همچنین پشتیبانی از ناوگان نظامی جمهوری اسلامی ایران در دریای خزر از اهداف ساخت و بهره برداری این شناور است.

وزیر دفاع تصریح کرد: داک شناور دو هزار تنی گیلان با سایر محصولات مشابه کشورهای مختلف هم تراز بوده و با توجه به ضریب ایمنی بالای طراحی و استحکام سازه ای، توانمندی حمل و بالابری شناورها تا دو هزار تن را دارا است.

وی افزود: این پروژه کاملا بومی بوده و طراحی و ساخت سازه، سامانه های تاسیساتی، دکوراسیون، جرثقیل و پمپ های این شناور ساخت متخصصان داخلی است.

سردار دهقان با قدردانی از تلاش های مجدانه مدیران، متخصصان و کارکنان سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع گفت: امیدواریم با همکاری و تعامل بیشتر میان سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع و نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران، قدرت دفاعی را به ویژه در حوزه دریایی برای پاسداری و حراست از مرزهای آبی کشورمان روز به روز افزایش دهیم.مهر

این خبر را به اشتراک بگذارید :