مدیرکل سازمان اسناد و کتابخانه ملی گیلان: مهم‌ترین کار صورت گرفته در سال ۹۴ افتتاح اندیشگاه گیلان بود

139412151629223077276714

به گزارش صبح فومن حسین عباس‌نژاد در گفت‌وگویی، با بیان اینکه سازمان اسناد و کتابخانه ملی استان گیلان متولی مدیریت گنجینه میراث استان است اظهار داشت: این گنجینه از برگ زرینی تشکیل شد که تاریخ این مرز و بوم و تلاش گیلانیان را در تولید علم و دانش نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه این سازمان میراث‌دار بخشی از هویت ایرانیان و دارای مأموریتی خطیر است افزود: سازمان اسناد و کتابخانه ملی گیلان در تلاش است میراث مستند را گردآوری و تنظیم کند و ضمن تضمین بقایای آن دسترسی این گنجینه را برای جویندگان دانش سریع‌تر سازد.

مدیرکل سازمان اسناد و کتابخانه ملی گیلان، ارزش‌های عمومی سازمان برای جامعه را کمک و هدایت و ترغیب جامعه عنوان کرد و گفت: بهره‌برداری مؤثر از میراث مستند و سیاست‌گذاری و نظارت شبکه اسنادی و کتابخانه استان، از اهداف این سازمان در استان گیلان است.

عباس‌نژاد با بیان اینکه این سازمان پل ارتباطی بین گذشته و آینده ایجاد می‌کند، تصریح کرد: سازمان علاوه بر وظیفه ذاتی مندرج در اساسنامه دارای جایگاه سیاست‌گذاری و نظارتی و پژوهش و آموزش در استان است و به این واسطه می‌توان آن را چراغ راه توسعه استان نامید.

وی اظهارکرد: در سال ۹۴ با توجه به محدودیت‌هایی که داشتیم از جمله کمبود بودجه،  در بعضی حوزه‌ها قدم‌هایی برای تحقق اهداف برداشتیم، به‌عنوان مثال در امور ارزشیابی اسناد و بایگانی دولتی ۱۱۱٫۸۶ کیلوگرم اوراق از ادارات دولتی کسر و ۵۵۰۰ متر مربع به فضای نهادی ادارات دولتی اضافه شد.

عباس‌نژاد با بیان اینکه در سال گذشته موفق شدیم ۱۵ عنوان نمایشگاه اسنادی و ۲۵ همایش تخصصی در زمینه گیلان و تحولات سیاسی ۱۰۰ سال گذشته گیلان برگزار کنیم، خاطرنشان کرد: مهم‌ترین کار صورت گرفته در سال ۹۴ افتتاح اندیشگاه گیلان بود و در نیمه دوم امسال ۹۰ نشست فرهنگی اجتماعی در آن برگزار شد.

مدیرکل سازمان اسناد و کتابخانه ملی گیلان گفت: در سال ۹۵ تالار مطالعه دیجیتالی سازمان اسناد و کتابخانه ملی افتتاح می‌شود و با افتتاح این تالار دسترسی محققان و پژوهشگران به منابع آسان‌تر می‌شود و نیاز نیست برای دسترسی به تهران مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه این طرح قبلاً در استان فارس نیز انجام شد، افزود: امیدواریم سال ۹۵ با همکاری شهرداری و شورای اسلامی شهر رشت، زمین جهت ساخت مخزن استاندارد در استان اختصاص یابد.تسنیم

این خبر را به اشتراک بگذارید :